Saturday, November 17

Sudu&Garfu





Sudu&Garfu saling memerlukan antara satu sama lain, dan baru sahaja sebulan lebih mereka berada dalam pinggan yang sama, namun garfu begitu banyak menyakiti sudu dengan tidak sengaja, diluar kawalannya. Mungkin memang sikap garfu suka menyakiti sudu, garfu pun tidak paham dengan perangainya sendiri ==’ Hingga pada satu hari sudu membuat keputusan dan memberitahu bahawa dia tidak mahu bersama dengan garfu di pinggan itu lagi. Dan garfu berasa sangat-sanagt sedih dan kecewa, rakan-rakan garfu juga ada berkata;


“takpernah, aku sendiri tidakpernah ditinggalkan sudu, biasanya aku yang tinggalkan sudu dulu (!)”


“cubalaah berbincang dulu, cuba berbaik dan cuba kekalkan di pinggan bersama-sama lagi”


Garfu hanya berkata, “tiada apa yang nak dibincang lagi, mungkin memang salah aku” Garfu tidak megeluarkan air mata langsung, tidak MENANGIS, namun terlihat kesedihan melalui gerakgeri dan intonasinya ketika berinteraksi dan berkomunikasi, malah coklat Ferroro Rocher dikatakan tidak sedap, begitu juga coklat dari Pulau Langkawi (!) Ishish, teruk teruk ==’ Lalu garfu bersama dengan rakan-rakan garfu lain yang baik hati pergi menemankan garfu melepaskan kesedihan dan cuba membuat garfu tersenyum semula.



Garfu dan garfu dan garfu dan garfu, pun pergi ke Bandar Nipmat, setelah mereka menjamu selera di Restoran Belacan, mereka pun mengambil keputusan untuk menari-nari di IceBox. mereka tidaklah menari, tetapi mereka lebih kepada mengalunkan suara yang merdu ala-ala katak memanggil hujan, juga ala-ala pungguk rindukan bulan, sesungguhnya hari itu, garfu melepaskan semua kesedihannya, DAN TIDAK PERNAH DI SEPUASHATI HARI ITU KETIKA BERADA DI ICEBOX (!)



Sungguh, apa pun terjadi, si garfu tetap menyayangi si sudu, dan yang TERBAIKNYA, MEREKA AKHIRNYA MASIH BERADA DI PINGGAN YANG SAMA LAGI (!) err, Alhamdulillah buat setakat ini, hingga ke hari ini, dan Insyaallah, hingga ke akhir hayat.



“Praise too Allah, we still together, walaupun dia pernah ‘terpekik’ pada saya, dan saya langsung takboleh lupa ketika itu, saat itu, bagaimana suaranya, bagaimana nadanya, dan apa inti kandungan yang dikatakannya. SUNGGUH tak akan lupa, takboleh lupa . PERKARA tuhh, takkan diungkit, tapi untuk dilupa adalah tidak mungkin SEKALI.”

PLEASE DON’T HURT ME ANYMORE, I COULDN’T BEAR IT ANYMORE. AND ONCE IT HAPPEN AGAIN, WE’RE TOTALLY DONE! – Garfu.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hey, peeps. Wa suka tulis cherita pelik-pelik ni. Actually, this thing some kind or sort of happen in reality in my life. Well forget it, i'm just babbling. Ha-ha. Ouh, I forgot.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

continue-

Akan tetapi, akhirnya disebabkan terlalu banyak insiden dan tragedi yang berlaku, si Garfu dan Sudu tidak dapat bertahan. Akhirnya pinggan itu pecah juga. Maka, berakhirlah kisah Susd&Garfu ala-ala yang tak sweet mana tuh.



hiasan




That's what the end. Adios peeps.





terima kasih daun keladi awak

No comments:

Post a Comment